loading...

اطلاعات جامع از طراحی سایت

بازدید : 19
پنجشنبه 24 آذر 1401 زمان : 13:08

پیاده سازی مقر داده چیست
موقتی نیاز به مقر داده از هر زمانی بیشتر احساس می شود. تارنما‌های اینترنتی و اپ‌ها بر مبنای استفاده از دیتابیس‌ها صورت می‌گیرند. به همین دلیل پیاده سازی مقر داده به یک لزوم برای بخش اعظمی از استحصال‌وکارهای تازه و خصوصا استارتاپ‌ها تبدیل شده است. در‌این مقاله می خواهیم نیاز مو جود برای یک مقر داده عالی را تشریح کرده و آن‌گاه گونه های مقر داده و سیستم‌های رئیس متعدد آن را معرفی کنیم. در غایت هم فرآیند دسته‌بندی داده ها و تبدیل آن‌ها به یک مقر داده SQL را به شما نشانه خوا هیم بخشید. در مرحله‌ی اولیه بایستی پیاده سازی مقر داده چیست متوجه شویم.

پیاده سازی مقر داده چیست

دلیل نیاز به پیاده سازی مقر داده چیست
مقر داده یک دسته منظم از داده‌هاست که در یک سیستم کامپیوتری ذخیره می شود. دسترسی بدین داده‌ها برای استفاده کننده از روش قابل انعطاف‌افزاری با اسم DBMS یا این که Database Management System شکل می گیرد. دنیای امروز بر پایه ی عملکرد سیستم‌های دیجیتالی و حصول‌وکارهای الکترونیک صورت گرفته است. برای مثال در کشور‌ایران «اسنپ»، «دیجی‌فرآورده» و «دیوار» نقش اصلی و غیرقابل انکاری در معاش عموم پیدا کرده‌اند. از طرف دیگر استارتاپ‌های بی‌شماری تمامی‌روزه بر بستر وب در موقتا صورت‌گیری‌اند.

مقر داده در پیاده سازی بک‌اند یا این که درونی وب سایت‌ها و نرم افزار‌ها نقش مهم دارااست. لیست اجناس و مختصات یوزرها دو مثال اساسی از کاربرد مقر داده برای حصول‌وکارهای الکترونیک‌اند. داده‌ها در پوسته مقر داده تصویب گردیده و در حین نیاز، از روش نرم افزار‌نویسی با چندخط کد فراخوانده گردیده و روی صفحه تارنما به اکران درمی‌آیند. برای همین پیاده سازی مقر داده به بخشی اصلی و کلیدی از فرآیند راه‌اندازی استحصال‌وکارهای الکترونیک تبدیل گردیده‌است.

انواع سیستم های مدیر مقر داده
گفتیم که مقر داده تیم منظمی از داده‌هاست که روی کامپیوتر ذخیره میشود. دسترسی استفاده کننده به اطلاعات دردسترس در مقر داده از روش DBMSها یا این که سیستم‌های مدیریت مقر داده ممکن می شود. Database Management System که به‌اختصار DBMS نامیده میشود، قابل انعطاف‌افزاری میباشد که فعالیت ذخیره‌سازی و سازماندهی داده‌ها را بر عهده دارد. انواع سیستم مدیریت مقر داده عبارتند از:

سلسله مراتبی
کانال‌ای
ارتباط‌ای
شی‌گرا
دیتابیس گراف
سبک ER
دیتابیس سند
دیتابیس NoSQL
استدلال نیاز به پیاده سازی مقر داده چیست
سبک سلسله مراتبی
در‌این سبک از رئیس مقر داده، داده‌ها در صورت گره‌های والد/فرزندی ذخیره میشوند. هر گره مستقل از داده‌های مرتبط با خویش، اطلاعاتی درباره شرایط والد/فرزندی خویش و ارتباطش با گره‌های دیگر را در خویش داراست. درین سبک داده‌ها به صورت درختی ذخیره میگردند. هر شاخه والد می تواند یکسری فرزند داشته باشد ولی هر فرزند تنها یک والد دارد.

از این سبک (که در ده سال 60 میلادی بوسیله IBM پیاده سازی شد) برای مدیر داده در سیستم‌های ارتباطی و بانکی استفاده می‌گردد. رابطه یک به یک سری میان گره‌های والد و فرزند و نبود قابلیت و امکان رابطه بین فرزندان سبب کمبود انعطاف‌پذیری در سبک سلسله‌مراتبی است. امتیاز مهم این سبک با‌گاز بالا و کارایی ظریف آن مربوط میشود.

طریق‌ی ایجاد کرد مقر داده در وردپرس
سبک کانال‌ای
سبک مدیر مقر داده کانال‌ای، شکلی مشابه به تار عنکبوت دارد. این سبک تا حدودی مشابه سبک سلسله‌مراتبی میباشد، با این تفاوت که در این سبک موقعیت والد و فرزندی وجود نداشته و هر نقطه میتواند با تنی چند از نقاط دیگر در زمینه‌ی باشد. کاربرد اساسی این کانال در مدیریت سیستم اطلاعاتی برای کمپانی‌های والا کامپیوتری میباشد. والد در سبک کانال‌ای «اشغال‌کننده» و فرزند «عضو» اسم داراست. رابطه ها در بین این دو یک‌سری به چند میباشد و محدودیتی در زمینه ی با یکدیگر ندارند. مبدع این سبک چارلز باخمن میباشد.

سبک سلسله مراتبی

سبک ارتباط‌ای
دارای شهرت‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع مدیر مقر داده که لهجه SQL برای دسترسی به آن پیاده سازی شد‌ه‌است. در این سبک داده‌ها در پوسته جدول‌هایی ذخیره می‌شوند. هر ردیف مشتمل بر یک خصوصیت و هر طرح شامل یک رکورد است. رکورد دربرگیرنده اطلاعاتی بوده که در ارتباط یک پدیده و خصوصیت‌های متفاوت آن به دست آمده می‌باشد. از جمله در ردیف‌ها «اسم»، «سن»، «جنسیت» و «پرداختی» بوده و در هر سطر را مقدار این خصوصیت‌ها برای یک مشتری تشکیل میدهد. این سبک به انگیزه سازش با نرم‌افزار‌نویسی و دسترسی ریلکس داده ها برای طراحی سایت و برنامه از محبوبیت بالای جهانی شامل است.

سبک شی گرا
امتیاز سبک ارتباط‌ای در شل و ول بودن شغل با آن می باشد. سبک شی‌گرا در طرف مقابل هزینه گسترش و یادگیری بالایی دارااست و عمل با آن مطلوب هرکسی وجود ندارد. در ازای سبک شی‌گرا ضعف‌های سبک ارتباط‌ای مثل غیرقابل تجزیه بودن ردیف‌ها و عدم وجود ترتیب در ستون‌ها را نداشته و از دقت بسیار بالاتری شامل است. در حالتی که مورد کمبود منابع (مالی و انسانی) برای بسط این سبک در دستیابی‌وکار وجود نداشته باشد، گزینش مد شی گرا منطقی‌خیس از سبک ارتباط‌ای به‌لحاظ می رسد.

نوشته ی علمی پییشنهادی : فراگیری گویش SQL در مقر داده
فراگیری زبان SQL در مقر داده
سبک گراف
این سبک مشتقی از سبک ارتباط‌ای بوده و زیرمجموعه NoSQL قرار میگیرد. در سبک گراف، چند گره و کناره داریم که نماینده داده ها‌اند. هر گره نقش رکورد در سبک ارتباط‌ای را دارااست (داده ها تصویب گردیده مخاطب، فرآورده یا این که…) و هر کناره رابطه میان رکوردها را ذکر می‌نماید. یکسری خاصیت (Properties) هم به‌تیتر داده ها مازاد در گره‌ها قرار می‌گیرند.

سبک ER
سبک ER یا این که Entity Relationship بر مبنای دو رکن اساسی انجام یافته میباشد. ER در انگلیسی مخفف ارتباط پدیده‌ها می‌باشد.ahrefs درین سبک پدیده‌ها ارتباط ها گوناگون (یک به یک – یک به تعدادی – چند به چندین) با یکدیگر دارا‌هستند. در سبک ER نموداری داریم که اشکال گوناگون در آن معانی خاص خویش را دارا هستند:

مستطیل: پدیده (رئیس، استاد، دانشجو یا این که…)
بیضی: خصوصیت (اسم، سن، جنسیت یا این که…)
لوزی: نوع ارتباط (مثلا ارتباط دو پدیده استاد و دانشگاه از نوع استخدام میباشد)
خطوط: وجود رابطه دربین پدیده‌ها را نشان می دهند
بیضی دولایه: خصوصیت چندمقداری
بیضی نقطه‌چین: خصوصیت مشتق گردیده
مستطیل‌های دولایه: تیم پدیده‌های ضعیف
دو خط کنار هم: مشارکت بدون نقص یک پدیده در یک ارتباط
سبک مدرک
این سبک نیز جزو زیرمجموعه‌های NoSQL محسوب میشود و به تازگی محبوبیت متعددی استحصال نموده است. در سبک سند، داده‌ها در پوسته سندهایی ذخیره می شوند. هر گواهی مشتمل بر خویش داده، ارتباط ها آن داده با دیگر داده‌ها و خصوصیت‌های آن داده هست. مزیتی که سبب گردیده برخی از متخصصان در سال‌های اخیر این شیوه را به SQL ترجیح دهند، ذخیره سریع‌خیس و دسترسی بهتر به داده ها میباشد. فعلا این سبک از روش قابل انعطاف‌افزارهایی مثل Hbase، Cassandra، Apache Flink و IBM Informix ارائه می گردد.

سبک NoSQL

سبک NoSQL
سبک سند و سبک گراف دو مثال از دارای اسم و رسم‌ترین جایگزین‌های معرفی گردیده برای SQL اند. سبک NoSQL به حذف بدون نقص SQL تاکید ندارد بلکه می خواهد محدودیت‌های SQL برای سیستم‌هایی همانند وب شی ها را به دور بزند. برای همین بیشتر اوقاتی که این‌راه در پروژه‌ای به شغل می‌رود، در واقع یک نحوه دیگر در کنار SQL به‌یاروهمدم معماری ابری برای داده‌ها پیاده‌سازی میشود. معروف‌ترین دیتابیس‌ها NoSQL را به‌دنبال می بینید:

Cosmos DB
ArangoDB
Couchbase Server
CouchDB
Amazon DocumentDB
MongoDB, CouchBase
Elasticsearch
Informix
SAP HANA
Neo4j
فرآیند پیاده سازی مقر داده چیست
فعلا میخواهیم به سراغ پیاده سازی یک مقر داده برویم. قابل ذکر می‌باشد در اینجا تمرکز ما بر مقر داده ارتباط‌ای خواهد بود. زیرا که‌این سبک ازمدیریت مقر داده محبوب‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها می باشد رایا پارس و توضیح تمام شیوه‌ها از اقتدار این مقاله بیرون خواهد بود. فرض فرمایید کسب‌وکاری دارید و قرار می باشد برای آن مقر داده‌ای پیاده سازی شود. این پروسه موردنیاز می‌باشد با نازکی و اعتنا خاصی به جاری ساختن رسد. زیرا در غیراین‌شکل قدرتمند به بهبود روندهای کاری شما نخواهد بود. درپی این مراحل به ترتیب توضیح داده میشوند.

مقصود از پیاده سازی مقر داده چیست
مقر‌های داده در جاهای گوناگون و برای هدف ها متفاوتی پیاده سازی میگردند. اینکه چه شخص یا این که اشخاصی قرار میباشد با این مقر داده شغل نمایند بسیار اساسی خواهد بود. مثلا در‌حالتی که قرار میباشد منشی کمپانی با داده ها بسیار پایین کامپیوتری از آن به کارگیری نماید، این دیتابیس بایستی بر پایه ی با اقتدار وی پیاده سازی شود. پیشنهاد ما برای این مرحله پژوهش نوع سازماندهی فعلی داده ها و رای زنی با کسانی هست که در آینده با دیتابیس شغل خواهند کرد.

مراحل پیاده سازی مقر داده چیست

فهرست پدیده‌ها و خصوصیت‌هایشان را بسازید
مقر داده ارتباط‌ای بر مبنای یک سری جدول صورت می گیرد. هر سطر این جدول‌ها مرتبط با یک پدیده (مخاطب، محصول، کارمند یا این که..) و هر ردیف دربرگیرنده خصوصیت‌های آن (اسم‌کاربری، قیمت، شماره‌پرسنلی یا این که…) خواهد بود. استارت بایستی تک تک پدیده‌های آیتم مطالعه را مشخص کرده و بعد تک تک خصوصیت‌های اصلی آنان‌را روی شیت بیاورید

جدول اول را روی کاغذ پیاده سازی فرمایید
درپی یک فهرست دارید مشتمل بر پدیده‌ها و خصوصیت‌های اصلی هر پدیده. موقتی دفعه به پیاده سازی جدول از این فهرست می رسد.طراحی سایت در مشهد فرض فرمائید کسب و کار شما می‌خواهد مقر داده‌ای از مشتریان و داده ها آنان داشته باشد.

گزینش نوع داده‌ها
بعداز پیاده سازی یک جدول اول روی برگه، نوبت به انتخاب نوع داده هر ردیف می رسد. این جدول‌ها قرار می‌باشد وارد یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی شوند و اولین گام در برنامه‌نویسی، انتخاب نوع داده‌ها می باشد. برای مثال داده‌های ردیف سن از محصول int داده‌های ردیف اسم از مال varchar خواهند بود.

انتخاب کلید اساسی برای هر جدول
در‌این مرحله می بایست بدانید چند جدول دارید، هرمورد تعریف کننده کدام پدیده می باشند و چه خصوصیت‌هایی از آن پدیده را تمجید خواهند کرد. در‌پی برای هر جدول یک کلید اساسی (Primary Key) مشخص و معلوم فرمائید. این کلید به‌معنای پاره ای میباشد که منجر منقطع شدن ستون‌های جدول از یکدیگر می‌شود.

برای مثال مشتری، شایسته ترین مورد برای کلید مهم شماره ملی خواهد بود زیرا که منحصر‌به‌شخص میباشد و مشتریان را از یکدیگر جداازهم می‌نماید. مقدار ردیف کلید اصلی هیچ‌گاه نباید null باشد. به‌همین دلیل میباشد که اکثر وقت ها دستیابی‌وکارها به هر توصیه یا این که مشتری یکی از چندرقمی یا این که کد مشتمل بر سخن و رقم تخصیص می‌دهند.

پیاده سازی مقر داده چیست
موقتی نیاز به مقر داده از هر زمانی بیشتر احساس می شود. تارنما‌های اینترنتی و اپ‌ها بر مبنای استفاده از دیتابیس‌ها صورت می‌گیرند. به همین دلیل پیاده سازی مقر داده به یک لزوم برای بخش اعظمی از استحصال‌وکارهای تازه و خصوصا استارتاپ‌ها تبدیل شده است. در‌این مقاله می خواهیم نیاز مو جود برای یک مقر داده عالی را تشریح کرده و آن‌گاه گونه های مقر داده و سیستم‌های رئیس متعدد آن را معرفی کنیم. در غایت هم فرآیند دسته‌بندی داده ها و تبدیل آن‌ها به یک مقر داده SQL را به شما نشانه خوا هیم بخشید. در مرحله‌ی اولیه بایستی پیاده سازی مقر داده چیست متوجه شویم.

پیاده سازی مقر داده چیست

دلیل نیاز به پیاده سازی مقر داده چیست
مقر داده یک دسته منظم از داده‌هاست که در یک سیستم کامپیوتری ذخیره می شود. دسترسی بدین داده‌ها برای استفاده کننده از روش قابل انعطاف‌افزاری با اسم DBMS یا این که Database Management System شکل می گیرد. دنیای امروز بر پایه ی عملکرد سیستم‌های دیجیتالی و حصول‌وکارهای الکترونیک صورت گرفته است. برای مثال در کشور‌ایران «اسنپ»، «دیجی‌فرآورده» و «دیوار» نقش اصلی و غیرقابل انکاری در معاش عموم پیدا کرده‌اند. از طرف دیگر استارتاپ‌های بی‌شماری تمامی‌روزه بر بستر وب در موقتا صورت‌گیری‌اند.

مقر داده در پیاده سازی بک‌اند یا این که درونی وب سایت‌ها و نرم افزار‌ها نقش مهم دارااست. لیست اجناس و مختصات یوزرها دو مثال اساسی از کاربرد مقر داده برای حصول‌وکارهای الکترونیک‌اند. داده‌ها در پوسته مقر داده تصویب گردیده و در حین نیاز، از روش نرم افزار‌نویسی با چندخط کد فراخوانده گردیده و روی صفحه تارنما به اکران درمی‌آیند. برای همین پیاده سازی مقر داده به بخشی اصلی و کلیدی از فرآیند راه‌اندازی استحصال‌وکارهای الکترونیک تبدیل گردیده‌است.

انواع سیستم های مدیر مقر داده
گفتیم که مقر داده تیم منظمی از داده‌هاست که روی کامپیوتر ذخیره میشود. دسترسی استفاده کننده به اطلاعات دردسترس در مقر داده از روش DBMSها یا این که سیستم‌های مدیریت مقر داده ممکن می شود. Database Management System که به‌اختصار DBMS نامیده میشود، قابل انعطاف‌افزاری میباشد که فعالیت ذخیره‌سازی و سازماندهی داده‌ها را بر عهده دارد. انواع سیستم مدیریت مقر داده عبارتند از:

سلسله مراتبی
کانال‌ای
ارتباط‌ای
شی‌گرا
دیتابیس گراف
سبک ER
دیتابیس سند
دیتابیس NoSQL
استدلال نیاز به پیاده سازی مقر داده چیست
سبک سلسله مراتبی
در‌این سبک از رئیس مقر داده، داده‌ها در صورت گره‌های والد/فرزندی ذخیره میشوند. هر گره مستقل از داده‌های مرتبط با خویش، اطلاعاتی درباره شرایط والد/فرزندی خویش و ارتباطش با گره‌های دیگر را در خویش داراست. درین سبک داده‌ها به صورت درختی ذخیره میگردند. هر شاخه والد می تواند یکسری فرزند داشته باشد ولی هر فرزند تنها یک والد دارد.

از این سبک (که در ده سال 60 میلادی بوسیله IBM پیاده سازی شد) برای مدیر داده در سیستم‌های ارتباطی و بانکی استفاده می‌گردد. رابطه یک به یک سری میان گره‌های والد و فرزند و نبود قابلیت و امکان رابطه بین فرزندان سبب کمبود انعطاف‌پذیری در سبک سلسله‌مراتبی است. امتیاز مهم این سبک با‌گاز بالا و کارایی ظریف آن مربوط میشود.

طریق‌ی ایجاد کرد مقر داده در وردپرس
سبک کانال‌ای
سبک مدیر مقر داده کانال‌ای، شکلی مشابه به تار عنکبوت دارد. این سبک تا حدودی مشابه سبک سلسله‌مراتبی میباشد، با این تفاوت که در این سبک موقعیت والد و فرزندی وجود نداشته و هر نقطه میتواند با تنی چند از نقاط دیگر در زمینه‌ی باشد. کاربرد اساسی این کانال در مدیریت سیستم اطلاعاتی برای کمپانی‌های والا کامپیوتری میباشد. والد در سبک کانال‌ای «اشغال‌کننده» و فرزند «عضو» اسم داراست. رابطه ها در بین این دو یک‌سری به چند میباشد و محدودیتی در زمینه ی با یکدیگر ندارند. مبدع این سبک چارلز باخمن میباشد.

سبک سلسله مراتبی

سبک ارتباط‌ای
دارای شهرت‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع مدیر مقر داده که لهجه SQL برای دسترسی به آن پیاده سازی شد‌ه‌است. در این سبک داده‌ها در پوسته جدول‌هایی ذخیره می‌شوند. هر ردیف مشتمل بر یک خصوصیت و هر طرح شامل یک رکورد است. رکورد دربرگیرنده اطلاعاتی بوده که در ارتباط یک پدیده و خصوصیت‌های متفاوت آن به دست آمده می‌باشد. از جمله در ردیف‌ها «اسم»، «سن»، «جنسیت» و «پرداختی» بوده و در هر سطر را مقدار این خصوصیت‌ها برای یک مشتری تشکیل میدهد. این سبک به انگیزه سازش با نرم‌افزار‌نویسی و دسترسی ریلکس داده ها برای طراحی سایت و برنامه از محبوبیت بالای جهانی شامل است.

سبک شی گرا
امتیاز سبک ارتباط‌ای در شل و ول بودن شغل با آن می باشد. سبک شی‌گرا در طرف مقابل هزینه گسترش و یادگیری بالایی دارااست و عمل با آن مطلوب هرکسی وجود ندارد. در ازای سبک شی‌گرا ضعف‌های سبک ارتباط‌ای مثل غیرقابل تجزیه بودن ردیف‌ها و عدم وجود ترتیب در ستون‌ها را نداشته و از دقت بسیار بالاتری شامل است. در حالتی که مورد کمبود منابع (مالی و انسانی) برای بسط این سبک در دستیابی‌وکار وجود نداشته باشد، گزینش مد شی گرا منطقی‌خیس از سبک ارتباط‌ای به‌لحاظ می رسد.

نوشته ی علمی پییشنهادی : فراگیری گویش SQL در مقر داده
فراگیری زبان SQL در مقر داده
سبک گراف
این سبک مشتقی از سبک ارتباط‌ای بوده و زیرمجموعه NoSQL قرار میگیرد. در سبک گراف، چند گره و کناره داریم که نماینده داده ها‌اند. هر گره نقش رکورد در سبک ارتباط‌ای را دارااست (داده ها تصویب گردیده مخاطب، فرآورده یا این که…) و هر کناره رابطه میان رکوردها را ذکر می‌نماید. یکسری خاصیت (Properties) هم به‌تیتر داده ها مازاد در گره‌ها قرار می‌گیرند.

سبک ER
سبک ER یا این که Entity Relationship بر مبنای دو رکن اساسی انجام یافته میباشد. ER در انگلیسی مخفف ارتباط پدیده‌ها می‌باشد.ahrefs درین سبک پدیده‌ها ارتباط ها گوناگون (یک به یک – یک به تعدادی – چند به چندین) با یکدیگر دارا‌هستند. در سبک ER نموداری داریم که اشکال گوناگون در آن معانی خاص خویش را دارا هستند:

مستطیل: پدیده (رئیس، استاد، دانشجو یا این که…)
بیضی: خصوصیت (اسم، سن، جنسیت یا این که…)
لوزی: نوع ارتباط (مثلا ارتباط دو پدیده استاد و دانشگاه از نوع استخدام میباشد)
خطوط: وجود رابطه دربین پدیده‌ها را نشان می دهند
بیضی دولایه: خصوصیت چندمقداری
بیضی نقطه‌چین: خصوصیت مشتق گردیده
مستطیل‌های دولایه: تیم پدیده‌های ضعیف
دو خط کنار هم: مشارکت بدون نقص یک پدیده در یک ارتباط
سبک مدرک
این سبک نیز جزو زیرمجموعه‌های NoSQL محسوب میشود و به تازگی محبوبیت متعددی استحصال نموده است. در سبک سند، داده‌ها در پوسته سندهایی ذخیره می شوند. هر گواهی مشتمل بر خویش داده، ارتباط ها آن داده با دیگر داده‌ها و خصوصیت‌های آن داده هست. مزیتی که سبب گردیده برخی از متخصصان در سال‌های اخیر این شیوه را به SQL ترجیح دهند، ذخیره سریع‌خیس و دسترسی بهتر به داده ها میباشد. فعلا این سبک از روش قابل انعطاف‌افزارهایی مثل Hbase، Cassandra، Apache Flink و IBM Informix ارائه می گردد.

سبک NoSQL

سبک NoSQL
سبک سند و سبک گراف دو مثال از دارای اسم و رسم‌ترین جایگزین‌های معرفی گردیده برای SQL اند. سبک NoSQL به حذف بدون نقص SQL تاکید ندارد بلکه می خواهد محدودیت‌های SQL برای سیستم‌هایی همانند وب شی ها را به دور بزند. برای همین بیشتر اوقاتی که این‌راه در پروژه‌ای به شغل می‌رود، در واقع یک نحوه دیگر در کنار SQL به‌یاروهمدم معماری ابری برای داده‌ها پیاده‌سازی میشود. معروف‌ترین دیتابیس‌ها NoSQL را به‌دنبال می بینید:

Cosmos DB
ArangoDB
Couchbase Server
CouchDB
Amazon DocumentDB
MongoDB, CouchBase
Elasticsearch
Informix
SAP HANA
Neo4j
فرآیند پیاده سازی مقر داده چیست
فعلا میخواهیم به سراغ پیاده سازی یک مقر داده برویم. قابل ذکر می‌باشد در اینجا تمرکز ما بر مقر داده ارتباط‌ای خواهد بود. زیرا که‌این سبک ازمدیریت مقر داده محبوب‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها می باشد رایا پارس و توضیح تمام شیوه‌ها از اقتدار این مقاله بیرون خواهد بود. فرض فرمایید کسب‌وکاری دارید و قرار می باشد برای آن مقر داده‌ای پیاده سازی شود. این پروسه موردنیاز می‌باشد با نازکی و اعتنا خاصی به جاری ساختن رسد. زیرا در غیراین‌شکل قدرتمند به بهبود روندهای کاری شما نخواهد بود. درپی این مراحل به ترتیب توضیح داده میشوند.

مقصود از پیاده سازی مقر داده چیست
مقر‌های داده در جاهای گوناگون و برای هدف ها متفاوتی پیاده سازی میگردند. اینکه چه شخص یا این که اشخاصی قرار میباشد با این مقر داده شغل نمایند بسیار اساسی خواهد بود. مثلا در‌حالتی که قرار میباشد منشی کمپانی با داده ها بسیار پایین کامپیوتری از آن به کارگیری نماید، این دیتابیس بایستی بر پایه ی با اقتدار وی پیاده سازی شود. پیشنهاد ما برای این مرحله پژوهش نوع سازماندهی فعلی داده ها و رای زنی با کسانی هست که در آینده با دیتابیس شغل خواهند کرد.

مراحل پیاده سازی مقر داده چیست

فهرست پدیده‌ها و خصوصیت‌هایشان را بسازید
مقر داده ارتباط‌ای بر مبنای یک سری جدول صورت می گیرد. هر سطر این جدول‌ها مرتبط با یک پدیده (مخاطب، محصول، کارمند یا این که..) و هر ردیف دربرگیرنده خصوصیت‌های آن (اسم‌کاربری، قیمت، شماره‌پرسنلی یا این که…) خواهد بود. استارت بایستی تک تک پدیده‌های آیتم مطالعه را مشخص کرده و بعد تک تک خصوصیت‌های اصلی آنان‌را روی شیت بیاورید

جدول اول را روی کاغذ پیاده سازی فرمایید
درپی یک فهرست دارید مشتمل بر پدیده‌ها و خصوصیت‌های اصلی هر پدیده. موقتی دفعه به پیاده سازی جدول از این فهرست می رسد.طراحی سایت در مشهد فرض فرمائید کسب و کار شما می‌خواهد مقر داده‌ای از مشتریان و داده ها آنان داشته باشد.

گزینش نوع داده‌ها
بعداز پیاده سازی یک جدول اول روی برگه، نوبت به انتخاب نوع داده هر ردیف می رسد. این جدول‌ها قرار می‌باشد وارد یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی شوند و اولین گام در برنامه‌نویسی، انتخاب نوع داده‌ها می باشد. برای مثال داده‌های ردیف سن از محصول int داده‌های ردیف اسم از مال varchar خواهند بود.

انتخاب کلید اساسی برای هر جدول
در‌این مرحله می بایست بدانید چند جدول دارید، هرمورد تعریف کننده کدام پدیده می باشند و چه خصوصیت‌هایی از آن پدیده را تمجید خواهند کرد. در‌پی برای هر جدول یک کلید اساسی (Primary Key) مشخص و معلوم فرمائید. این کلید به‌معنای پاره ای میباشد که منجر منقطع شدن ستون‌های جدول از یکدیگر می‌شود.

برای مثال مشتری، شایسته ترین مورد برای کلید مهم شماره ملی خواهد بود زیرا که منحصر‌به‌شخص میباشد و مشتریان را از یکدیگر جداازهم می‌نماید. مقدار ردیف کلید اصلی هیچ‌گاه نباید null باشد. به‌همین دلیل میباشد که اکثر وقت ها دستیابی‌وکارها به هر توصیه یا این که مشتری یکی از چندرقمی یا این که کد مشتمل بر سخن و رقم تخصیص می‌دهند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 228
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 67
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 280
  • بازدید سال : 1902
  • بازدید کلی : 2662
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی